03 Jun 2011

BALIK KAMPUNG

Huhhhh....! dah lame RM xbalik Kampung... padahal duk kt KB je, bkan jauh pon nk balik kat GM.. Tapi arini alhamdulillah RM sampai gak kat kampung Halaman tercinta nieh...huhuhuhu


tapi banyak gak la pengalaman RM time bawak motor blik GM nieh, btolak dari PKB dah dkt pkul 6.30, sampai kat Kuala Krai plak ujan... nunggu la dalam setengah jam gak kat sungai Durian sebelum tu sampai je dekat dengan Batu Jong tetiba je Jamned n ada kete peronda tapi RM tak kisah pon sebab RM cukup lengakp sume... rupa2nya ada Exciden tapi xpasti la plak motor tu exciden ngan mnde yang pasti ade lori pengangkut jengkaut kat tepi..

sampai je kat laloh dah  lebih kurg 7.40 malam, nak semayang kat surau Caltex tu xde air pulak. ramai gak r yg kandas xblh nk semayang kat situ sebab air punya pasal...!

tapi RM ngan kawan RM xkisah trus gak ride sampai kat surau sungai sam terus RM ngan kawan RM c anif semayang Magrib, lepas smayang trus btolak... pukul 9.00 baru RM ngan kawan RM sampai kat kampung..

sampai kampung xde la RM trus rehat, keliling kampung jap jmpa mmber2 lama, dah jmpa tu dorang ajak pulak g kat training maen kompang, kbetulan esok ade 2 tmpat yg dorg kena main kompang. So, RM ikot je la, nk jgk tlibat ngan aktiviti sihat mcm nie,...huhuhu

Kawan - kawan RM kt paloh 02 tengah Prepare nk training Kompang

dah lepas tgk dorang training balik umah makan jap. then kuar ag g kat Dewan orang ramai jumpa Pak Cik Norman temuramah skit pasal kegiatan kampung...hhuhuhu

Nie plak Pak Cik Norman salah satu tulang belakang aktiviti kampung...!

0 ulasan:

Catat Ulasan

aku harap, sape2 nak bagi komen 2 bagi komen yg beradab k..cz aku xsuka org yg biadap.

Terdapat ralat dalam alat ini
Related Posts with Thumbnails

renungan bersama...

kata hikmah sayyidina abu bakar as-siddiq RA


Orang yang bakhil itu tidak akan terlepas daripada salah satu daripada 4 sifat yang membinasakan, iaitu:
· Ia akan mati dan hartanya akan diambil oleh warisnya, lalu dibelanjakan bukan pada tempatnya.
· Hartanya akan diambil secara paksa oleh penguasa yang zalim.
· Hartanya menjadi rebutan orang-orang jahat dan akan dipergunakan untuk kejahatan pula.
· Adakalanya harta itu akan dicuri dan dipergunakan secara berfoya-foya pada jalan yang tidak berguna.

kata hikmah sayyidina umar al-khattab ra


· Orang yang banyak ketawa itu kurang wibawanya.
· Orang yang suka menghina orang lain, dia juga akan dihina.
· Orang yang menyintai akhirat, dunia pasti menyertainya.
· Barangsiapa menjaga kehormatan orang lain, pasti kehormatan dirinya akan terjaga.

kata hikmah sayyidina usman ibnu affan ra

Antara tanda-tanda orang yang bijaksana itu ialah:
· Hatinya selalu berniat suci
· Lidahnya selalu basah dengan zikrullah
· Kedua matanya menangis kerana penyesalan (terhadap dosa)
· Segala perkara dihadapainya dengan sabar dan tabah
· Mengutamakan kehidupan akhirat daripada kehidupan dunia.

kata hikmah sayyidina ali karamullah hu wajhah ra


· Tiada solat yang sempurna tanpa jiwa yang khusyu'.
· Tiada puasa yang sempurna tanpa mencegah diri daripada perbuatan yang sia-sia.
· Tiada kebaikan bagi pembaca al-Qur'an tanpa mengambil pangajaran daripadanya.
· Tiada kebaikan bagi orang yang berilmu tanpa memiliki sifatwarak (memelihara diri dan hati- hati dari dosa).
· Tiada kebaikan mengambil teman tanpa saling sayang-menyayangi.

· Nikmat yang paling baik ialah nikmat yang kekal dimiliki.
· Doa yang paling sempurna ialah doa yang dilandasi keikhlasan.
· Barangsiapa yang banyak bicara, maka banyak pula salahnya,siapa yang banyak salahnya, maka hilanglah harga dirinya,siapa yang hilang harga dirinya, bererti dia tidak warak.Sedang orang yang tidak warak itu bererti hatinya mati.